motto

„Pentru a fi în adevăr om, trebuie să te gândeşti la două lucruri că atâţia oameni au fost ca să fii tu şi că tu şi că însuţi eşti ca să fie după tine atâţia oameni.”


Nicolae Iorga

marți, 30 martie 2010

CUVANT INAINTE

Cuvânt înainte


Au trecut ani buni de când am păşit prima oară pe aceste meleaguri. Poate puţin absentă, poate puţin nepăsătoare priveam locurile din jurul satului despre care altădată mi se povestea câte ceva. Atunci credeam că satul Câmpofeni va intra în viaţa mea ca un popas răzleţ. Lucrurile n-au stat chiar aşa şi în anul 1999 am fost numită învăţătoare la Şcoala Primară Câmpofeni.
Am început să cunosc mai bine oamenii locului, preocupările acestora, obiceiurile, tradiţiile, iar locurile din jurul meu au căpătat o nouă valoare. Am învăţăt să descopăr frumuseţea discretă a unor locuri dragi: Dealul Bătrân, Imuroasa Mare, Cotul Jaleşului.
Clipele petrecute pe malul Jaleşului mă umplu de energie, iar susurul lui răspunde parcă gândurilor mele. Multe am aflat de la Jaleşul nostru: despre copiii timizi de odinioară, despre horele tinerilor înflăcăraţi, despre zilele istovitoare de muncă şi anii grei de după război, de iernile lungi cu zăpadă troienită, despre bucuriile şi durerile oamenilor din aceste locuri.
Aşadar, îmi propun, ca prin intermediul acestei reviste, să împartaşesc frumuseţea şi istoria acestor lucruri elevilor mei, consătenilor mei şi tuturor celor al căror suflet vibrează la auzul cuvintelor: Jaleş şi Câmpofeni.


Învăţător,
Angelica Viorica PETCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu